[email protected]


Logo
Bli medlem
Medlem

Spond Cashback

Spond Cashback på nett er en enkel, trygg og gratis måte å samle inn penger til laget på. Hvis du eller andre gruppemedlemmer handler på nett gjennom en av Sponds Cashback på nett partnere vil en prosentdel bli overført til gruppen du støtter. (Viktig: Cashback blir kun registrert dersom du følger linken til nettbutikken gjennom Spond kontoen din) Alle nettbutikkene har forskjellig prosentandel, og disse finner du under Cashback > Cashback på nett.

Hvordan registrerer jeg meg og hvordan blir kjøp registrert?

Alt du trenger å gjøre er å gå til Spond appen og Cashback fanen deretter 'Cashback på nett' og følge linken til nettbutikken du ønsker å handle fra. Nettbutikken vil da spore kjøpet tilbake til din Spond bruker og registrere Cashback for dette kjøpet. VIKTIG: Cashback blir ikke registrert dersom du ikke bruker linken i Spond da vi kan ikke spore kjøpet tilbake til Spond og din profil uten at du brukte denne. Vi kan derfor ikke etterrigistrere kjøp om dette er tilfelle.

Vi anbefaler sterkt å lese over "Hvordan kan jeg sikre korrekt registrering av Cashback?" samt "Mitt kjøp hos en av deres nettpartnere vises ikke i kvitteringslisten etter 48 timer" lengre ned i artikkelen før du gjør ett kjøp på nett.

(Ved kjøp i Cashback på nett partneres butikker trenger du altså ikke å bruke ett av kortene du har registrert i Spond slik som Cashback i butikk. Kjøp blir ikke registrert om du benytter en av kortene, men ikke følger linken slik som beskrevet over)

Kan jeg handle fra mobilen?

Dersom du er på mobil men ønsker å gjennomføre kjøpet på en datamaskin kan du få tilsendt lenken på e-post ved å velge dette i dialogen som kommer opp når du trykker på lenken for å gå til nettbutikk.

Hvilke kort kan jeg bruke?

Du kan bruke hvilket som helst kort du ønsker når du handler på nett (også kredittkort). Dette trenger ikke være registrert på Spond kontoen din.

Hvordan kan jeg se hvor mye Cashback jeg har opptjent til gruppene mine?

Under Cashback > Kvitteringer kan du se hvilke kjøp som venter på bekreftelse, venter på fordeling og er registrert til gruppen.

Hva er forskjellen på ‘venter på bekreftelse’, ‘venter på fordeling’ og ‘opptjent Cashback’?

'Venter på bekreftelse' er kjøp du har gjort som venter på bekreftelse fra nettbutikken. Det kan ta opp til 48 timer etter kjøpet er gjort til det blir synlig i kvitteringslisten (under 'venter på bekreftelse'). Når kjøpet er blitt godkjent vil du bli varslet og pengene vil bli distribuert til gruppen/e du støtter og bli synlig under 'Opptjent Cashback' under kvitteringer. Nettkjøp blir vanligvis godkjent innen 3-4 måneder. Kjøp av flybilletter, leiebil og hotellopphold blir typisk ikke godkjent før etter reisen er gjennomført, selv om dette skulle være mer 4 måneder etter bestillingen ble gjennomført.

Dersom du har oppføringer med status 'Venter på fordeling' betyr dette at du må velge en gruppe du ønsker å støtte. For å velge en gruppe må du gå til Cashback > Oversikt. Dersom gruppen du ønsker å støtte ikke har aktivert Cashback ennå må du kontakte gruppeadministrator.

Hva koster det?

Det koster ingenting og det er helt frivillig å bruke Spond Cashback på nett.

Kan jeg bruke andre rabattkoder eller gavekort med Spond Cashback på nett?

Det er dessverre ikke mulig å benytte Cashback med eksterne rabattkoder. Eventuell mva. og frakt blir i de fleste tilfeller trukket fra av butikken før beløpet regnes om til Cashback.

Kan supportere også bruke Spond Cashback på nett?

Ja, så lenge de følger lenken til nettbutikken gjennom deres Min Side i Spond. Alle som registrerer seg som Cashback Supporter vil få tilsendt en e-post med en lenke til denne siden. Der har de full oversikt over kjøp, registrerte bankkontoer og grupper de støtter. Les mer her.

Hva skjer om jeg returnerer/bytter varen jeg har kjøpt?

Vi har kun anledning til å gi Cashback for bekreftede kjøp. Dersom du avbestiller/returnerer varen(e) vil Cashback for kjøpet fjernes.

Jeg savner ett nettkjøp som ble gjort for over 48 timer siden, hva gjør jeg?

Kjøp blir i de fleste tilfeller synlig i kvitteringsoversikten i Spond dagen etter kjøpet ble utført, men det kan ta opp til 48 timer før det blir synlig. Dersom kjøpet ikke vises i kvitteringslisten selv etter 48 timer kan følgende være årsaken:

1. Bruk av rabattkoder/kupongkoder. Vi har dessverre ikke anledning til å gi Cashback for handler der man har brukt rabbattkoder/kupongkoder handler.

2. Bruk av programvare som blokkerer annonser, cookies og sporing (Adblock, Ghostery, Avast!, AVG, Spybot etc.). Dersom du har slike programmer installert anbefaler vi at du setter disse på pause før du følger lenken til nettbutikk via Spond.

3. Bruk av gavekort som betalingsmiddel. I noen tilfeller kan også handling på kreditt føre til ikke registrering.

4. Retur eller avbestilling av hele eller deler av ordren.

5. Tekniske problemer hos butikk

Sjekk at dine innstillinger er korrekte FØR du handler og at du handler umiddelbart etter å ha trykket på lenken via Spond. Har du hatt problemer tidligere kan det lønne seg å installere en ny nettleser, uten å importere innstillinger fra eksisterende nettlesere og bruke denne for å klikke på lenkene og handle.

Hvordan kan jeg sikre korrekt registrering av Cashback?

Det finnes dessverre en del situasjoner hvor Cashback ikke blir registrert korrekt. For å sikre at du får Cashback registrer korrekt bør du alltid sørge for følgende:

1. Forsikre deg om at du ikke har installert programvare eller innstillinger som blokkerer cookies (f.eks. Adblock, Ghostery, Avast!)

2. Klikk på linken til nettbutikken gjennom Spond profilen din rett før du skal handle - klikk på nytt hvis du gjør flere enkelt kjøp

3. Ikke benytte rabattkoder